Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Tyranny bez bratobójczego ognia - twórcy ujawniają zmiany w walce
W trakcie minionych targów E3 studio Obsidian Entertainment zaprezentowało rozgrywkę w swojej najnowszej produkcji – Tyranny. Choć gra ma niezwykle oryginalne założenie fabularne (w końcu w ilu tytułach trafiamy do świata, w którym zło ostatecznie zwyciężyło, a my nie wcielamy się w bohaterów mających je pokonać?), w zakresie mechanizmów rozgrywki póki co produkcja prezentowała się niemal identycznie, jak wcześniejsze dzieło amerykańskiego zespołu – Pillars of Eternity. Niemniej od początku słyszeliśmy o mniej lub bardziej istotnych modyfikacjach mechanik zaczerpniętych z tamtej, bądź co bądź, udanej produkcji. Wspominaliśmy już o umiejętnościach i rozwoju postaci, teraz zaś na oficjalnym blogu twórców ujawniono garść nowinek związanych z walką.

Według Briana Heinsa, dyrektora projektu, w grze pojawią się cztery poziomy trudności: fabularny, normalny, trudny oraz tzw. Path of the Damned. Pierwszy z nich będzie przeznaczony dla osób pragnących skupić się na historii (np. rozmowach z postaciami), a nie walce. Inaczej niż w PoE, różnice pomiędzy poszczególnymi ustawieniami będą sprowadzać się nie do liczby wrogów, ale do sztucznej inteligencji tychże. Na wyższych poziomach trudności przeciwnicy będą częściej i bardziej efektywnie korzystać ze swoich zdolności, jak również lepiej dobierać cele. Stopnie trudności wpłyną też na całkiem nowy system ran: na mniej wymagających ustawieniach bohaterowie odniosą je po utracie przytomności (która tutaj zastąpi śmierć), zaś w przypadku wyższego poziomu trudności - przy niskim poziomie zdrowia. Każda rana zmniejszy maksymalne zdrowie postaci, a także nieco osłabi jej zdolności, co jest o tyle istotne, że zranienia mogą się kumulować, znacząco zmniejszając użyteczność bohatera. Taki stan utrzyma się do czasu, aż pozwolimy odpocząć rannemu herosowi.

Dla równowagi w Tyranny pojawi się też ułatwienie w postaci braku bratobójczego ognia (friendly fire), co pozwoli na skupienie się na zadawaniu obrażeń bez martwienia się o przypadkowe wyeliminowanie własnych postaci. W grze zobaczymy także tzw. companion combos, czyli łączone ataki dwóch bohaterów, nowy parametr dla lekkich pancerzy w postaci Odbicia (Deflection, zmniejsza typ trafienia o jedną kategorię, na przykład z trafienia krytycznego na zwykłe) oraz modyfikację działania używalnych przedmiotów (tzw. consumables). Ponadto będzie tylko jeden pasek życia zamiast – jak w PoE – dwóch dla Wytrzymałości i Zdrowia, a działanie Przerwania (Interrupt) zostanie uproszczone.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2016-07-01 12:27:29
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow